Polská režisérka Agnieszka Hollandová má k Praze jistě vřelý vztah, přibližně v době o které pojednává minisérie Hořící keř studovala na pražské FAMU, což v člověku jistě určité zážitky zanechá. Z filmů od Hollandové mě velmi zaujala „Evropa, Evropa“ a samozřejmě i slavné DiCapriovské „Úplné zatmění“. Jánošík se mi moc nelíbil a „V temnotě“ jsem dosud neměl možnost vidět.
Hořící keř určitě patří mezi ty lepší filmy A. Hollandové.
Je to profesionálně zpracovaná minisérie (jak jsme koneckonců u HBO už zvyklí), která působí celkem autentickým dojmem (pokud jsem sto posoudit). Toto drama pojednává o počínající normalizaci v Československu, která je vykreslena na pozadí soudního sporu rodiny Palachových s Vilémem Novým (člen tehdejšího ÚV). Hlavní postavou je pak advokátka Dagmar Burešová (Táňa Pauhofová), která se snaží Palachovy u soudu hájit.
To, co mě u této minisérie zaujalo hned na první pohled, byla atmosféra konce šedesátých let, pozoruhodné záběry na Václavské náměstí, které skutečně vypadá velmi autenticky (pokud mohu posoudit z dobových snímků). V podstatě veškeré rekvizity jsou použity nenásilně a vhodně, takže skutečně věříte, že to co se děje, se skutečně dělo. V tomto ohledu jsou jistou kaňkou na „tváři“ filmu herci, kteří ač se snaží, tak mají notně profláklé tváře a já osobně jsem se neubránil dojmu, že se nedívám na advokátku Burešovou, ale na Pauhofovou, kterou znám z „x“ dalších rolí. O Budařovi a Trojanovi nemluvě.
Režie: Agnieszka Holland
Scénář: Štěpán Hulík
Kamera: Martin Štrba, Rafał Paradowski
Hudba: Antoni Komasa-Łazarkiewicz, Karel Mařík
Hrají: Táňa Pauhofová, Jaroslava Pokorná, Petr Stach, Igor Bareš, Vojtěch Kotek, Adrian Jastraban, Patrik Děrgel, Ivan Trojan, Jenovéfa Boková, Denny Ratajský
Nejnovější komentáře